کتاب ایده

کتاب ایده

کتاب ایده

کتاب ایده

پیشگیری و درمان سرطان تخمدان

پیشگیری و درمان سرطان تخمدان

غربالگری برای زنان با خطر متوسط ​​توصیه نمی شود، زیرا آنها شواهدی از مرگ و میر را ثابت نکرده اند و سطوح بالای آزمایش های غلط منجر به اقدام غیر ضروری می شود که دارای خطرات خاص است. افرادی که در معرض خطر هستند می توانند مانع ما شوند. اگر سرطان تخمدان در مراحل اولیه قرار داشته و درمان شود، ممکن است درمان شود. درمان معمولا شامل ترکیبی از پرتودرمانی یا شیمی درمانی است. نتیجه درمان بستگی به این عوامل دارد: میزان گسترش بیماری و زیر نوع سرطان که فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور کلی، نرخ بقای پنج ساله در ایالات متحده حدود 45 درصد است. [10] نتایج در کشورهای در حال توسعه بدتر است.
انواع سرطان تخمدان

تومورهای اپیتلیال (سلول های بند ناف): این سرطان با یک لایه نازک از بافتی که سطح بیرونی تخمدان را پوشش می دهد آغاز می شود. تقریبا 90٪ سرطان تخمدان به علت تومورهای اپیتلیال رخ می دهد. تومورهای استروما: این سرطان در بافت تخمدان آغاز می شود که در آن سلول های تولید کننده هورمون واقع شده اند. این تومورها می توانند زودتر تشخیص دهند. تقریبا 7٪ تومور تخمدان استروما است. تومورهای سلولی جنسی: این سرطان در سلول های تولید تخم مرغ آغاز می شود. این نوع سرطان تخمدان نادر است و معمولا در زنان جوانتر رخ می دهد.
آمار شیوع سرطان تخمدان

در سال 2012، 239،000 زن در سراسر جهان با سرطان تخمدان تشخیص داده شدند که 152000 نفر آن را از دست می دهند. طبق آمار، این بیماری به عنوان هفتمین شایعترین سرطان و عامل هشتم در مرگ و میرهای سرطان زنان شناخته شده است. این بیماری در آمریکای شمالی و اروپا بیشتر از آفریقا و آسیا است.
تشخیص سرطان تخمدان

دکتر به دقت لایه بیرونی تناسلی زن را بررسی می کند. سپس، هنگام نگه داشتن دستکش، او دو انگشت در داخل واژن قرار می دهد و به طور همزمان، شکم را با دست دیگرش فشار می دهد تا رحم و تخمدان را احساس کند. اسپوتولوم یک ابزار است که به حذف بافتها کمک می کند و دیدگاهی بهتر از منطقه مورد بررسی را ارائه می دهد. با استفاده از این دستگاه، پزشک می تواند واژن را برای اختلالات بررسی کند. پزشک شما همچنین می تواند موارد زیر را برای تشخیص بیماری خود تجویز کند: آزمایش های تصویربرداری مانند سونوگرافی سونوگرافی و CT و شکم و لگن. این آزمایش ها به تعیین اندازه، شکل و ساختار تخمدان کمک می کند. آزمایش خون که می تواند به شناسایی پروتئین به نام CA 125 موجود در سطح سلول های تخمدان سرطانی کمک کند. جراحی که در آن مایع شکمی یا بخشی از بافت برای غربالگری و تایید سرطان تخمدان برداشته می شود. جراحی روبوتیک و جراحی حداقل تهاجمی نیز می توانند گزینه های مناسب باشند. اگر سرطان کشف شود، جراح ممکن است بلافاصله شروع به جراحی برای حذف حداکثر میزان احتمالی سرطان کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.